WAAROM EEN NIEUWE KINDERTRAINING?

Voor elk (mensWen) kind is het handig om heldere handvatten te hebben over de informatie-verwerkingsstijlen van de ander. Een deel weten we min of meer intuïtief, meer kunnen we aanleren. 

Veel kinderen worden door school doorverwezen naar sociale vaardigheidstrainingen of kindertherapeuten, omdat ze “een probleem hebben”. Te druk, te rustig, te ongeconcentreerd, niet in de groep vallen etc. Soms heeft het kind er minder last van dan de leerkracht maar doordat het kind steeds vaker gaat ervaren dat het “het niet goed doet”, wordt het steeds onzekerder. Soms ook “voelt” het kind (en de groep) dat het op een andere golflengte zit, en ervaart het eenzaamheid. 

Wij volwassenen hebben een grote keuze uit allerlei trainingen en opleidingen die wij, al dan niet via onze werkgever, volgen omdat wij iets bij willen leren. 

Dit is ook mijn insteek: Kinderen kunnen bij mij iets komen bijleren. We weten vaak ergens al iets van en daarvan kunnen we meer leren. En nieuwe dingen bijleren. Uitgaande van de kwaliteiten van elk kind. 


HOME
aanvragen